همایش 'جایگاه حقوقی زن در اسلام' در لاهور برگزار شد
نوشته شده توسط : brezzers

به گزارش ایرنا، در این همایش شخصیت های (زنان) سیاسی، فرهنگی، مذهبی و جمعی كثیری از اعضای پارلمان مجلس پاكستان و ایالت پنجاب، تعدادی از اعضای ارشد گروه‌های مذهبی پاكستان و محمد حسین بنی اسدی سركنسول ایران حضور داشتند.

'زكیه شاهنواز' مشاور سروزیر ایالت پنجاب ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) گفت: جای بسی تاسف است امروز مسلمانان علیرغم آنكه فرهنگ بسیار غنی اسلام را دارند از فرهنگ غرب و اروپایی الگو می گیرند در صورتی كه فرهنگ غنی اسلام شیوه درست زیستن را به انسان می آموزد.

بشری رحمان نماینده مجلس ملی پاكستان نیز در این مراسم با تقدیر از فعالیت های علمی و فرهنگی نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور گفت: حضرت فاطمه (س) الگو و كامل ترین بانوی اسلام، اسوه كامل عشق و ایثار می باشند كه توسط پیامبر اكرم (ص) تربیت یافته و به لحاظ شخصیت و كردار، آیینه تمام نمای رسول اكرم (ص) است.

'اسماء ممدوت' نماینده مجلس ایالت پنجاب گفت: زنان در اسلام نقش بسیار مهمی را ایفا می‌كنند و در این راستا می توان به سیره حضرت فاطمه (س) اشاره كرد لذا با توجه به تعلیمات و سیره آن حضرت زن در اسلام عالی ترین مقام را داراست و خداوند در خصوص حقوق زنان یك سوره كامل را در قرآن نازل كرده است و نزد خداوند ظلم به زنان مهمترین عامل فساد در جامعه می باشد.

'مهناز رفیع' نماینده اسبق مجلس ملی پاكستان و رییس شورای كمیته امور زنان نیز گفت: حضرت فاطمه الزهرا (س) در همه عرصه های زندگی برترین الگو برای زنان هستند و ما باید به سیره حضرت فاطمه (س) عمل نماییم.

وی افزود: امروز دربین 57 كشور اسلامی فقط در جمهوری اسلامی ایران است كه حقوق زنان به طور كامل رعایت می شود و ما باید از ایران الگو بگیریم و تدابیری اتخاذ كنیم كه حقوق زنان را به همانگونه كه اسلام دستور داده است، رعایت كنیم.

عطیه عنایت الله نماینده مجلس ملی پاكستان گفت: چند سال پیش به جمهوری اسلامی ایران سفر و پیشرفت‌های زنان را در همه عرصه های زندگی از نزدیك مشاهده كردم و جای بسی خوشبختی است كه امروزه در ایران زنان با داشتن حقوق مساوی بیش از پیش در همه عرصه های اجتماعی حضور دارند.

وی افزود: اكنون ما برای پیشرفت زنان كشورمان نیز بایستی از بانوان جمهوری اسلامی ایران الگو بگیریم.

'وفا یزدان منش' استاد معارف دینی اعزامی از سازمان فرهنگ و ارتباطات جمهوری اسلامی ایران به این همایش در سخنانی گفت: از آنجایی كه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دولت جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه ای در خصوص رعایت حقوق زنان در جامعه داشت، زنان ایرانی نیز در همه عرصه های اجتماعی پیشرفت های چشمگیری كردند.

'خالده آفتاب' رییس اسبق بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بانوان اظهار داشت: یكی از نویسندگان اروپایی در كتاب تاریخی اسپانیا اعتراف كرد كه مسیحیان احترام به زنان را از اسلام آموخته اند، تاریخ شاهد است كه قبل از اسلام زنان دچار مشكلات زیادی بودند اما اسلام حقوق زنان را برای انسانها آشكار و بلند ترین مقام را در جامعه به زنان اعطا كرد.

'گلشن ارشاد' مسوول آموزش بخش زنان نهضت منهاج القرآن گفت: سیره حضرت رسول اكرم برترین الگو برای مسلمانان است بنابراین زندگانی و كردار حضرت فاطمه (س) برگرفته از اخلاق و رفتار حضرت رسول اكرم می باشد و بی شك وی كامل ترین بانوی جهان اسلام است. وی به زنان عزت، عفت و عصمت آموخت، چنانچه امروز زنان در جهان دارای حقوق اجتماعی و اخلاقی ویژه ای هستند.

'عباس فاموری' وابسته فرهنگی و رییس خانه فرهنگ كشورمان ضمن تبریك سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت : هدف از برگزاری و نامگذاری این روز مبارك از سوی حضرت امام خمینی(ره) به عنوان روز زن، گسترش فرهنگ و سیره حضرت فاطمه(س) در جامعه اسلامی و بازشناسی زندگی آن حضرت در ابعاد مختلف اجتماعی و منش و بینش آن حضرت در مقام مادر و همسری فداكار در همه زمینه‌های زندگی است.

وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت ا... خامنه ای بزرگداشت روز زن برای همه خصوصا بانوان كشورهای اسلامی ما از این لحاظ اهمیت دارد تا ضمن آراستگی خود با زیور تقوا ، عفاف ، دانش، شجاعت، ایستادگی، تربیت صحیح فرزند و اهمیت دادن به خانواده، در راه مسیر حضرت زهرا(س) حركت كنند.

در پایان به زنان برجسته و میهمانان به رسم یاد بود سكه و هدایایی نفیسی اهدا شد.

در حاشیه این همایش نمایشگاه كتاب و پیشرفت های زنان در جمهوری اسلامی و حجاب و عفاف برگزار شد.

آساق ** 1095 ** 1574





:: برچسب‌ها: قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: